سبد خرید 0

چگونه خودروی خود را لیسه گیری کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 29 مهر 1398 در ساعت 15 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

لیسه‌گیری خودرو چیست؟

لیسه گیری در واقع همان از بین بردن خراش های عمیق روی خودرو است که اصطلاحا به آن لیسه گیری می گویند .

به صورت معمول پوسته بدنه اتومبیل‌ها از سه لایه فلز تشکیل شده‌اند و اگر خط و خش روی بدنه خودرو فقط لایه اول را دچار آسیب کرده باشد، به این نوع خط و خش، خراش سطحی می‌گویند و اگر به خراش بوجود آمده به عمق لایه‌های دوم و سوم برسد، خراش عمیق است. رفع هر کدام از انواع خراش‌های بدنه خودرو، راه و روش مخصوص خودش را دارد.

عملیات لیسه‌گیری معمولا برای رفع خراش‌های عمیق با گستره بالا انجام می‌شود؛ خراش‌های سر تا سری که معمولا در بسیاری از موارد، رنگ خودرو دچار ترک می‌شود و اگر صاحب اتومبیل به سرعت برای ترمیم خراش اقدام نکند، ممکن است قسمتی از رنگ رویه خودرو ریخته و ناحیه آسیب دیده به نقاشی مجدد نیاز پیدا کند. از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم، که سریعا محل آسیب دیده روی بدنه خودرو را به سرعت تعمیر کنید

این تعمیر میتواند توسط خود شما به وسیله یک قلم خشگیر انجام شود یا به متخصص مربوطه ارجاع دهید .

 

چگونه خودروی خود را لیسه گیری کنیم؟

همانطور که گفتیم در خشگیری و رفع خراش‌های عمیق می‌توان از پروسه لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی استفاده کرد. در زمانی که بر روی بدنه اتومبیل خراش‌های عمیق وارد می‌شود، ابتدا محل ایجاد خراش را با شوینده‌های مخصوص تمیز کرده و سپس ناحیه‌ای که دچار خط و خراش شده است را زیر نور آفتاب و یا زیر نو فرابنفش قرار می‌دهند تا عمق و مساحت دقیق خراش تعیین شود. با در نظر گرفتن کد رنگ خودرو آسیب دیده، اقدام به استفاده از بتونه‌های سنگی و رنگ خشک می‌کنند، این عمل برای پر کردن محل خراش دیده است. در واقع محل فرو رفتگی را با رنگ خشک یا جامد پر می‌کنند. پس از جذب رنگ توسط بدنه، نوبت به عمل لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی می‌رسد؛ در این مرحله با استفاده از لیسه‌های نرم مخصوص خود، اضافات رنگ قرار گرفته در فرو رفتگی خراش را از بین می‌برند. متاسفانه دیده شده است برخی از صافکار‌ها و همکاران از عمل لیسه کشی امتناع می‌کنند و با استفاده از دستگاه پولیش سعی بر پخش کردن اضافات رنگ خشک می‌کنند، این عمل باعث کدر شدن اطراف ناحیه خراش دیده می‌شود و از نظر کارشناسان متخصص، این عمل در انجام خشگیری مناسب نیست و لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی جزئی از مراحل خشگیری ( خراش‌های عمیق ) است.

و اما در نهایت بعد از عملیات لیسه گیری محل آسیب دیده باید پولیش شود:

 همانطور که گفتیم در خشگیری و رفع خراش‌های عمیق می‌توان از پروسه لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی استفاده کرد. در زمانی که بر روی بدنه اتومبیل خراش‌های عمیق وارد می‌شود، ابتدا محل ایجاد خراش را با شوینده‌های مخصوص تمیز کرده و سپس ناحیه‌ای که دچار خط و خراش شده است را زیر نور آفتاب و یا زیر نو فرابنفش قرار می‌دهند تا عمق و مساحت دقیق خراش تعیین شود. با در نظر گرفتن کد رنگ خودرو آسیب دیده، اقدام به استفاده از بتونه‌های سنگی و رنگ خشک می‌کنند، این عمل برای پر کردن محل خراش دیده است. در واقع محل فرو رفتگی را با رنگ خشک یا جامد پر می‌کنند. پس از جذب رنگ توسط بدنه، نوبت به عمل لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی می‌رسد؛ در این مرحله با استفاده از لیسه‌های نرم مخصوص خود، اضافات رنگ قرار گرفته در فرو رفتگی خراش را از بین می‌برند. متاسفانه دیده شده است برخی از صافکار‌ها و همکاران از عمل لیسه کشی امتناع می‌کنند و با استفاده از دستگاه پولیش سعی بر پخش کردن اضافات رنگ خشک می‌کنند، این عمل باعث کدر شدن اطراف ناحیه خراش دیده می‌شود و از نظر کارشناسان متخصص، این عمل در انجام خشگیری مناسب نیست و لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی جزئی از مراحل خشگیری ( خراش‌های عمیق ) است

برخی از افراد برای انجام لیسه گیری و پولیش کاری  به تعمیر کاران مراجعه میکنند گرچه اینکار هیچ مشکلی ندارد اما زمان بر و هزینه بر است و مقدار بسیاری زمان و پول ممکن است به دلیل انتخاب اشتباه تعمیرکار انجام شود به همین دلیل بهترین گزینه  خرید یک پک کامل قلم خشگیر به همراه پولیش و واکس می باشد البته یکی از گزینه های پیشنهادی ما برای شما شرکت ایران خودروان است به دلیل اینکه این شرکت قلم خشگیر . پولیش و واکس مورد نیاز متناسب با رنگ خودروی شما را در یک پک کامل به شما اعطا میکند و با کارایی بهتر و قیمت به صرفه تر شما به سراغ تعمیر خودروی خود میروید ان هم به تنهایی ! .

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
ایا حتما باید از قلم خشگیر استفاده کنیم ؟ ایا حتما باید از قلم خشگیر استفاده کنیم ؟ از کجا تشخیص بدهیم قلم خشگیری که استفاده میکنیم بهترین قلم خشگیر است یا نه؟ از کجا تشخیص بدهیم قلم خشگیری که استفاده میکنیم بهترین قلم خشگیر است یا نه؟ چگونه یک رنگ با کیفیت برای خودرو تهیه کنیم چگونه یک رنگ با کیفیت برای خودرو تهیه کنیم از کجا بفهمیم رنگ بدنه ی خودرویمان اصل است از کجا بفهمیم رنگ بدنه ی خودرویمان اصل است ایا واکس زدن خودرو غیر از درخشش تاثیر دیگری دارد ایا واکس زدن خودرو غیر از درخشش تاثیر دیگری دارد چگونه به طور اختصاصی از واکس استفاده کنیم ؟ چگونه به طور اختصاصی از واکس استفاده کنیم ؟ همه چیز که شما باید درباره ی پولیش خودرو بدانید همه چیز که شما باید درباره ی پولیش خودرو بدانید ایران خودرو دیزل ایران خودرو دیزل آیا به همراه داشتن پک قلم خشگیر امری ضروری است؟ آیا به همراه داشتن پک قلم خشگیر امری ضروری است؟ 4 ترفند برای زیاد کردن عمر تایر خودرو 4 ترفند برای زیاد کردن عمر تایر خودرو خشگیری رینگ خودرو خشگیری رینگ خودرو آموزش پولیش کاری خودرو به صورت دستی آموزش پولیش کاری خودرو به صورت دستی محاسن و معایب کارواش بخار و دلیل انتخاب کارواش بخار محاسن و معایب کارواش بخار و دلیل انتخاب کارواش بخار نکاتی در باب نگهداری از بدنه خودرو نکاتی در باب نگهداری از بدنه خودرو چگونه می توان از روش های تغییر دما برای ترمیم بدنه ی خودرو استفاده کرد ؟ چگونه می توان از روش های تغییر دما برای ترمیم بدنه ی خودرو استفاده کرد ؟ چگونه سنگ خوردگی روی بدنه ی خودرو را از بین ببریم؟ چگونه سنگ خوردگی روی بدنه ی خودرو را از بین ببریم؟ عوامل تهدید کننده ی رنگ خودرو عوامل تهدید کننده ی رنگ خودرو چگونه لکه آب روی بدنه خودرو را بشوییم چگونه لکه آب روی بدنه خودرو را بشوییم براق کردن رنگ ماشین براق کردن رنگ ماشین چگونه خط و خراش‌های رنگ خودرو را ترمیم کنیم؟ چگونه خط و خراش‌های رنگ خودرو را ترمیم کنیم؟
نمایش همه
علاقه مندی ها ()